Урок інформатики
в 10 класі
Тема. Комп’ютерна презентація
Мета: ознайомити учнів із презентаціями, створеними раніше іншими учнями, ввести поняття «презентація»; навчити учнів завантажувати програму; створювати слайди, додавати, видаляти, переміщувати їх, користуючись інструментами програми (меню, контекстне меню, панель інструментів); розвивати в учнів логічне мислення та естетичні смаки.
Обладнання: комп'ютери, дискета з учнівськими презентаціями, перелік питань, які повинні вивчити протягом 7 годин (кожному учневі), критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з теми, презентації, алгоритм для проведення інтерактивної гри «Метод прес», довідковий матеріал.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
1. Повторення правил з техніки безпеки під час роботи за комп'ютером.
2. Підготовка комп'ютера для роботи в кабінеті.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Інтерактивна гра «Незакінчене речення»
Після гри зробити висновок щодо роботи в текстовому та графічному редакторах: і в текстовому, і в графічному редакторах операції виконують аналогічно (через меню, контекстне меню, кнопки панелі інструментів).
Учитель підбиває підсумки. Усі дії, які учні щойно повторили для роботи з текстовим та графічним редакторами, вони використовуватимуть і для створення комп'ютерних презентацій.
III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Учитель. Сьогодні ми вивчатимемо тему «Презентація». На її вивчення відведено 7 годин (роздати учням план вивчення теми). Для оцінювання навчальних досягнень з теми ми користуватимемося критеріями оцінювання навчальних досягнень з теми та критеріями оцінювання презентації (роздати учням критерії).
— Ви маєте знати і вміти (роздати питання, які учні повинні знати).
— Звертаю увагу учнів на те, що тематичну атестацію проведемо у вигляді захисту самостійно створених презентацій. Зверніть увагу на критерії її оцінювання. З'ясуймо, що означає саме слово «презентація» і що ви знаєте про презентацію та її створення?
Інтерактивна гра «Мікрофон»
(Учням, які бажають висловити свою думку, учитель передає мікрофон.)
Учитель підсумовує сказане. Учні, які вміють створювати комп'ютерні презентації, отримують індивідуальні завдання: зробити презентацію у вигляді реклам, повідомлень, висвітлення роботи гуртків, клубів, демонстрування колекцій, спортивних досягнень тощо.
Учитель. Слово «презентація» походить від латинського, що означає «передаю, вручаю». Отже, презентація — це представлення.
Комп'ютерна презентація — це набір кольорових карток-слайдів спеціального формату з лаконічною інформацією за певною темою, тобто зручний інструмент, за допомогою якого можна наочно і в інтерактивній формі донести до глядача інформацію.
На слайдах можна розміщувати тексти, рисунки, діаграми, автофігури та будь-яку іншу графічну інформацію. Щоб оживити показ створених слайдів, можна додати ефекти анімації та звукові ефекти, озвучувати слайди тощо. Через комп'ютерну презентацію можна подавати різні навчальні проекти, науково-дослідницькі роботи з МАН, розкривати теми з будь-яких навчальних предметів, дослідження, реклами, створювати й демонструвати навчальні та довідкові слайд-фільми, висвітлювати роботу класу, гуртків, цікавих захоплень, демонструвати колекції, спортивні досягнення тощо.
Щоб ви краще зрозуміли призначення комп'ютерних презентацій, переглянемо кілька з них. Зверніть увагу на проекти презентацій, у яких учні проводять дослідження, обчислення, роблять висновки.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Демонстрування презентацій, створених учнями минулих років.
Учитель. Яке враження на вас справили переглянуті комп'ютерні презентації? Що найбільше вас привабило в них? Чи хотіли б ви створювати навчальні проекти?
Інтерактивна гра «Метод прес»
Свої відповіді сформуйте за таким алгоритмом:
я вважаю, що...
V. ВИВЧЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель. Для створення і демонстрування комп'ютерної презентації призначена програма поінт.
У процесі створення презентації потрібно проявити себе як сценарист, режисер, художник і вимогливий глядач. Якість презентації залежатиме від вашої творчості, художніх та естетичних смаків.
Завдання 1
Завантажити програму.
1) Через кнопку Пуск (зверніть увагу і запам'ятайте піктограму програми).
2) Вийдіть з програми.
3) Завантажте програму через контекстне меню.
Завдання 2
Розгляньте вікно програми, команди меню, піктограми і панелі інструментів, зверніть увагу на операції, які вони виконують (рис. 1).
Виконання завдань
1. Чим відрізняється інтерфейс поінт від інтерфейсу програми ворд?
2. Самостійно переглянути кожну вкладку діалогового вікна (Мастер автосодержания, Шаблон оформления, Пустая презентация, Открьіть презентацию).
Учитель. Звертаю увагу на те, що коли вибрати Мастер автосодержания, то на екрані з'явиться діалогове вікно майстра, який ставитиме запитання. Користуючись вашими відповідями, майстер за кілька кроків створить чернетку презентації з 8-15 слайдів.
За допомогою Шаблон оформления можна взяти за основу своєї презентації один з готових шаблонів програми.
Якщо вибрати Пустую презентацию, доведеться самостійно створювати й оформлювати презентацію на власний розсуд, застосовуючи свої творчі здібності.
3. Знайти команду, яка створює слайд: меню Вставка — Создать слайд.
4. Знайти в меню Разметка слайда (меню Формат —Разметка слайда).
5. Вибрати Пустой слайд.
6. Створити слайд, використавши піктограму Добавить об’єкт вордарт, і написати «ПРЕЗЕНТАЦІЯ».
7. Вибрати піктограму Надпись на панелі інструментів і на цьому ж слайді написати «учениці (учня)» 10 класу (прізвище, ім'я).
8. Додати слайд (якщо учні не зможуть самостійно, то запропонувати зробити аналогічно до п. 5-7).
9. Написати в стовпчик, скільки дівчат і скільки хлопців у групі. Записати у вигляді маркованих списків (виділити запис, зроблений у стовпчик, натиснути піктограму Нумерация або Маркерьі).
10.Створити наступний слайд (аналогічно).
11. Написати «Лідер групи —_ (прізвище лідера класу чи групи).
12.Створити наступний слайд (аналогічно).
13. Написати «Презентацію створено 13.02.2012 року».
14. Перетягнути останній слайд і вставити між другим і третім слайдами.
15. Поставити курсор між другим і третім слайдами і через меню Вставка —> Создать слайд вставити слайд.
16. Видалити створений слайд (ліворуч виділити слайд і через контекстне меню видалити виділений слайд).
Учитель. Важливим елементом слайда є його фон. Фон можна вибрати серед готових шаблонів або створити самостійно за допомогою команди меню Формат —Фон. Бажано, щоб учні самі знаходили потрібні опції з меню та команди, які виконували б потрібні дії.
Завдання 3
Виділити перший слайд і застосувати шаблон, який вам до вподоби (Формат —Применить оформление). У такий спосіб, виділяючи слайд за слайдом, можна застосувати шаблони оформлення.
Учитель. Зверніть увагу на стрілочку, яка з'являється, тільки-но ви наведете курсор на шаблон. Поставте курсор на стрілку (праворуч) і натисніть на ліву кнопку миші. Виберіть Применить к вьіделенному слайду.
Завдання 4
Виділити другий слайд і через меню Формат — — Фон створити фон з одного кольору, наступний слайд — з двох кольорів, для іншого використати заготовку. Самостійно випробувати вкладки Текстура, Узор, Рисунок.
Учитель. Щоб привернути увагу слухачів, у слайдах застосовують ефекти анімації.
Завдання 5
Перейти до першого слайда, знайти в меню команду, яка створює анімації (меню Показ презентації — Ефекти анімації). Випробувати різні анімації й залишити одну з них.
Завдання 6
До другого слайда вставити іншу анімацію.
Завдання 7
До кожного слайда вставити рисунок (меню Вставка —» Рисунок) і додати ефекти анімації (меню Показ презентации — Настройка анимации, Добавить зффект —► Вход, Вьіход, Вьілет тощо)
Завдання 8
До першого слайда вставити музику з меню Вставка (або з файла, компакт-диска тощо) (меню Вставка —Фильмьі и звуки, Фильм из коллекции картинок). Випробувати різні варіанти.
Завдання 9
Самостійно знайти команди, які допоможуть виставити кнопки керування презентацією (меню Показ слайдов —» Управляющие кнопки).
Завдання 10
Переглянути створену презентацію (меню Показ слайдов —» Начать показ).
Завдання 11
Зберегти створену презентацію (меню Файл — —Сохраиить как...) і вийти з програми.
Учитель. Молодці. Усі виконали завдання. Час відпочити і виконати вправи для очей. Відверніться від екрана і, ритмічно дихаючи, з максимальною амплітудою руху очей виконайте вправи.
Учитель. А зараз перевіримо, як ви засвоїли матеріал. Усі уважно слухайте завдання.
Учитель дає учням завдання для виконання. Результати вчитель заносить до таблиці. Правильна відповідь — «+»» а невиконана дія — «-». «Ціну» кожного завдання слід оголосити.
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
Учитель робить висновок, як учні засвоїли тему і скільки учнів самостійно можуть працювати над створенням презентацій, а скільки працюють під керівництвом учителя. Учням, які самостійно без допомоги виконали завдання, можна поставити відповідно 9, 10, 11, 12 балів, враховуючи відповіді й роботу протягом уроку. Інші бали вчитель може виставити за бажанням учнів.
Закінчіть речення
—Комп'ютерні презентації використовують для...
—Презентація — це...
—Комп'ютерні презентації створює програма...
—Програма завантажується через...
—Вийти з програми можна через...
—До слайда можна вставляти...
—Слайд можна редагувати ...
— Щоб привернути увагу слухачів, використовують...
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вибрати довільну тему з будь-якого предмета і створити проект презентації (8-15 слайдів). Продумати оформлення, рисунки, які можна вставити в презентацію, та ефекти анімації.
Немає коментарів:
Дописати коментар