вівторок, 15 березня 2016 р.

Розробка уроку

Урок інформатики
в 10 класі
Тема. Комп’ютерна презентація
Мета: ознайомити учнів із презентаціями, створе­ними раніше іншими учнями, ввести поняття «презен­тація»; навчити учнів завантажувати програму; створювати слайди, додавати, видаляти, пере­міщувати їх, користуючись інструментами програми  (меню, контекстне меню, панель інструментів); розвивати в учнів логічне мислення та естетичні смаки.

Обладнання: комп'ютери, дискета з учнівськими презентаціями, перелік питань, які повинні вивчити протягом 7 годин (кожному учневі), критерії оцінюван­ня навчальних досягнень учнів з теми, презентації, алгоритм для проведення інтерактивної гри «Метод прес», довідковий матеріал.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
1. Повторення правил з техніки безпеки під час роботи за комп'ютером.
2. Підготовка комп'ютера для роботи в кабінеті.
IIАКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Інтерактивна гра «Незакінчене речення»
Після гри зробити висновок щодо роботи в тек­стовому та графічному редакторах: і в текстовому, і в графічному редакторах операції виконують аналогічно (через меню, контекстне меню, кнопки панелі інструментів).
Учитель підбиває підсумки. Усі дії, які учні щойно повторили для роботи з текстовим та гра­фічним редакторами, вони використовуватимуть і для створення комп'ютерних презентацій.
III.            ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Учитель. Сьогодні ми вивчатимемо тему «Пре­зентація». На її вивчення відведено 7 годин (роз­дати учням план вивчення теми). Для оцінювання навчальних досягнень з теми ми користуватиме­мося критеріями оцінювання навчальних досяг­нень з теми та критеріями оцінювання презента­ції (роздати учням критерії).
 Ви маєте знати і вміти (роздати питання, які учні повинні знати).
 Звертаю увагу учнів на те, що тематичну атестацію проведемо у вигляді захисту самостійно створених презентацій. Зверніть увагу на критерії її оцінювання. З'ясуймо, що означає саме слово «презентація» і що ви знаєте про презентацію та її створення?
Інтерактивна гра «Мікрофон»
(Учням, які бажають висловити свою думку, учитель передає мікрофон.)
Учитель підсумовує сказане. Учні, які вміють створювати комп'ютерні презентації, отримують індивідуальні завдання: зробити презентацію у виг­ляді реклам, повідомлень, висвітлення роботи гуртків, клубів, демонстрування колекцій, спор­тивних досягнень тощо.
Учитель. Слово «презентація» походить від латинського, що означає «передаю, вручаю». Отже, презентація — це представлення.
Комп'ютерна презентація — це набір кольо­рових карток-слайдів спеціального формату з ла­конічною інформацією за певною темою, тобто зручний інструмент, за допомогою якого можна наочно і в інтерактивній формі донести до гляда­ча інформацію.
На слайдах можна розміщувати тексти, рисун­ки, діаграми, автофігури та будь-яку іншу гра­фічну інформацію. Щоб оживити показ створе­них слайдів, можна додати ефекти анімації та звукові ефекти, озвучувати слайди тощо. Через комп'ютерну презентацію можна подавати різні навчальні проекти, науково-дослідницькі роботи з МАН, розкривати теми з будь-яких навчальних предметів, дослідження, реклами, створювати й де­монструвати навчальні та довідкові слайд-фільми, висвітлювати роботу класу, гуртків, цікавих за­хоплень, демонструвати колекції, спортивні до­сягнення тощо.
Щоб ви краще зрозуміли призначення комп'ю­терних презентацій, переглянемо кілька з них. Зверніть увагу на проекти презентацій, у яких учні проводять дослідження, обчислення, роблять висновки.
IVМОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Демонстрування презентацій, створених учнями минулих років.
Учитель. Яке враження на вас справили пере­глянуті комп'ютерні презентації? Що найбільше вас привабило в них? Чи хотіли б ви створювати навчальні проекти?
Інтерактивна гра «Метод прес»
Свої відповіді сформуйте за таким алгоритмом:
я вважаю, що...
VВИВЧЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель. Для створення і демонстрування комп'ютерної презентації призначена програма поінт.
У процесі створення презентації потрібно про­явити   себе  як  сценарист,   режисер,   художник і вимогливий глядач. Якість презентації залежа­тиме від вашої творчості, художніх та естетичних смаків.
Завдання 1
Завантажити програму.
1) Через кнопку Пуск (зверніть увагу і запам'я­тайте піктограму програми).
2) Вийдіть з програми.
3) Завантажте програму через контекстне меню.
Завдання 2
Розгляньте вікно програми, ко­манди меню, піктограми і панелі інструментів, зверніть увагу на операції, які вони виконують (рис. 1).
Виконання завдань
1. Чим відрізняється інтерфейс поінт від інтерфейсу програми ворд?
2. Самостійно переглянути кожну вкладку діало­гового вікна (Мастер автосодержания, Шаблон оформления, Пустая презентация, Открьіть презентацию).
Учитель. Звертаю увагу на те, що коли ви­брати Мастер автосодержания, то на екрані з'я­виться діалогове вікно майстра, який ставитиме запитання.  Користуючись вашими відповідями, майстер за кілька кроків створить чернетку пре­зентації з 8-15 слайдів.
За допомогою Шаблон оформления можна взя­ти за основу своєї презентації один з готових ша­блонів програми.
Якщо вибрати Пустую презентацию, доведе­ться самостійно створювати й оформлювати пре­зентацію на власний розсуд, застосовуючи свої творчі здібності.
3.  Знайти команду, яка створює слайд: меню Вставка — Создать слайд.
4.  Знайти в меню Разметка слайда (меню Фор­мат —Разметка слайда).
5.  Вибрати Пустой слайд.
6.  Створити слайд, використавши піктограму До­бавить об’єкт вордарт, і написати «ПРЕЗЕН­ТАЦІЯ».
7.  Вибрати піктограму Надпись на панелі інстру­ментів і на цьому ж слайді написати «учениці (учня)» 10 класу (прізвище, ім'я).
8.  Додати слайд (якщо учні не зможуть самостій­но, то запропонувати зробити аналогічно до п. 5-7).
9.  Написати в стовпчик, скільки дівчат і скіль­ки хлопців у групі. Записати у вигляді мар­кованих списків (виділити запис, зроблений у стовпчик, натиснути піктограму Нумерация або Маркерьі).
10.Створити наступний слайд (аналогічно).
11. Написати «Лідер групи —_ (прізвище ліде­ра класу чи групи).
12.Створити наступний слайд (аналогічно).
13. Написати «Презентацію створено 13.02.2012 року».
14. Перетягнути останній слайд і вставити між другим і третім слайдами.
15. Поставити курсор між другим і третім слай­дами і через меню Вставка —> Создать слайд вставити слайд.
16. Видалити створений слайд (ліворуч виділити слайд і через контекстне меню видалити виді­лений слайд).
Учитель. Важливим елементом слайда є його фон. Фон можна вибрати серед готових шаблонів або створити самостійно за допомогою команди меню Формат —Фон. Бажано, щоб учні самі зна­ходили потрібні опції з меню та команди, які ви­конували б потрібні дії.
Завдання 3
Виділити перший слайд і застосувати шаблон, який вам до вподоби (Формат —Применить оформление). У такий спосіб, виділяючи слайд за слайдом, можна застосувати шаблони оформ­лення.
Учитель. Зверніть увагу на стрілочку, яка з'яв­ляється, тільки-но ви наведете курсор на шаблон. Поставте курсор на стрілку (праворуч) і натис­ніть на ліву кнопку миші. Виберіть Применить к вьіделенному слайду.
Завдання 4
Виділити другий слайд і через меню Формат — — Фон створити фон з одного кольору, наступний слайд — з двох кольорів, для іншого використати заготовку. Самостійно випробувати вкладки Тек­стура, Узор, Рисунок.
Учитель. Щоб привернути увагу слухачів, у слайдах застосовують ефекти анімації.
Завдання 5
Перейти до першого слайда, знайти в меню команду, яка створює анімації (меню Показ презентації  — Ефекти анімації). Випробувати різні анімації й залишити одну з них.
Завдання 6
До другого слайда вставити іншу анімацію.
Завдання 7
До кожного слайда вставити рисунок (меню Вставка —» Рисунок) і додати ефекти анімації (меню Показ презентации — Настройка анима­ции, Добавить зффект —► Вход, Вьіход, Вьілет тощо)
Завдання 8
До першого слайда вставити музику з меню Вставка (або з файла, компакт-диска тощо) (меню Вставка —Фильмьі и звуки, Фильм из коллекции картинок). Випробувати різні варіанти.
Завдання 9
Самостійно знайти команди, які допоможуть виставити кнопки керування презентацією (меню Показ слайдов —» Управляющие кнопки).
Завдання 10
Переглянути створену презентацію (меню По­каз слайдов —» Начать показ).
Завдання 11
Зберегти створену презентацію (меню Файл — Сохраиить как...) і вийти з програми.
Учитель. Молодці. Усі виконали завдання. Час відпочити і виконати вправи для очей. Відвер­ніться від екрана і, ритмічно дихаючи, з макси­мальною амплітудою руху очей виконайте вправи.
Учитель. А зараз перевіримо, як ви засвоїли матеріал. Усі уважно слухайте завдання.
Учитель дає учням завдання для виконання. Результати вчитель заносить до таблиці. Прави­льна відповідь — «+»» а невиконана дія — «-». «Ціну» кожного завдання слід оголосити.
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
Учитель робить висновок, як учні засвоїли те­му і скільки учнів самостійно можуть працювати над створенням презентацій, а скільки працюють під керівництвом учителя. Учням, які самостійно без допомоги виконали завдання, можна постави­ти відповідно 9, 10, 11, 12 балів, враховуючи від­повіді й роботу протягом уроку. Інші бали вчитель може виставити за бажанням учнів.
Закінчіть речення
Комп'ютерні презентації використовують для...
Презентація — це...

Комп'ютерні презентації створює програма...
Програма завантажується через...
Вийти з програми  можна через...
До слайда можна вставляти...
Слайд можна редагувати ...
— Щоб привернути увагу слухачів, використо­вують...
VII.           ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вибрати довільну тему з будь-якого предмета і створити проект презентації (8-15 слайдів). Про­думати оформлення, рисунки, які можна встави­ти в презентацію, та ефекти анімації.

Немає коментарів:

Дописати коментар