Метою інформатичної
освітньої галузі є формування інформаційно-комунікаційної компетентності та
інших ключових компетентностей, здатності до розв’язання проблем з
використанням цифрових пристроїв, інформаційно-комунікаційних технологій та
критичного мислення для розвитку, творчого самовираження, власного та
суспільного добробуту, навичок безпечної та етичної діяльності в інформаційному
суспільстві.
знаходить,
подає, перетворює, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює
інформацію для розв’язання життєвих проблем;
створює
інформаційні продукти та програми для ефективного розв’язання задач/проблем,
творчого самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових
пристроїв та без них;
усвідомлено
використовує інформаційні і комунікаційні технології та цифрові пристрої для
доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а
також самостійно опановує нові технології;
усвідомлює
наслідки використання інформаційних технологій для себе, суспільства,
навколишнього світу та сталого розвитку, дотримується етичних, міжкультурних та
правових норм інформаційної взаємодії.
Обов’язкові
результати навчання здобувачів освіти з інформатичної освітньої галузі
визначено у додатку 7.
|
Додаток 7 |
ВИМОГИ
до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти
з інформатичної освітньої галузі
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти |
|
|
3-4 класи |
|
|
Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація
даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання
життєвих проблем |
|
|
Досліджує інформаційний
навколишній світ |
пояснює основні інформаційні
процеси у близькому для себе середовищі (дім, школа, вулиця) на основі
власних спостережень [4 ІФО 1.1] |
|
Знаходить, подає, перетворює,
аналізує та зберігає дані різних типів |
знаходить інформацію, зберігає
дані на цифрових носіях, перетворює інформацію з однієї форми в іншу за
допомогою поданих шаблонів, порівнює різні способи представлення інформації,
аналізує та впорядковує послідовності [4 ІФО 1.2] |
|
Добирає об’єкти для створення
моделей |
класифікує об’єкти за їх
властивостями, зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу, аналізує
вплив подій на властивості, досліджує об’єкти за допомогою створених моделей
[4 ІФО 1.3] |
|
Критично оцінює інформацію з
різних джерел |
висловлює припущення про
достовірність інформації, отриманої з цифрових джерел, розрізняє факти і
судження [4 ІФО 1.4] |
|
Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у
співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них |
|
|
Розробляє та реалізує алгоритми |
розробляє алгоритми (зокрема,
для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень [4 ІФО
2.1] |
|
Створює та налагоджує програмні
проекти |
створює згідно з планом або
алгоритмом прості програми та налагоджує їх; прогнозує та формулює очікуваний
результат створеної програми [4 ІФО 2.2] |
|
Розробляє модульні проекти |
розкладає задачі на прості, які
виконуються згідно з окремими інструкціями чи послідовністю інструкцій і
навпаки (компонує) [4 ІФО 2.3] |
|
Опрацьовує та створює
інформаційні продукти з використанням даних різних типів |
створює інформаційні продукти,
поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та/або
результатів діяльності [4 ІФО 2.4] |
|
Співпрацює в команді для
створення інформаційного продукту |
керує своїми діями та пояснює
власний внесок у спільний результат роботи команди, коментує успішні та
невдалі кроки у процесі роботи [4 ІФО 2.5] |
|
Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних технологій та
цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці,
самостійного опанування новими уміннями |
|
|
Використовує широкий спектр
цифрових пристроїв |
обирає цифрове середовище,
пристрої, засоби для розв’язання життєвої задачі/проблеми, пояснює свій вибір
[4 ІФО 3.1] |
|
Організовує власне інформаційне
середовище |
налаштовує для власних потреб
відповідне програмне середовище; визначає за допомогою правильної
термінології збої у роботі доступних цифрових пристроїв, усуває прості
несправності [4 ІФО 3.2] |
|
Спілкується, навчається та
співпрацює в мережевих спільнотах |
співпрацює та спілкується в
захищених мережевих спільнотах для обміну думками, виконання спільних
завдань, пошуку інформації та навчання [4 ІФО 3.3] |
|
Усвідомлення наслідків використання інформаційних технологій для себе,
суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку, дотримання етичних,
міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії |
|
|
Відповідально використовує
інформаційні технології у повсякденному житті, захищає себе та власний
інформаційний простір |
відповідально використовує
технології для власної безпеки, регулює власний час роботи з цифровими
пристроями, обговорює різні наслідки використання інформаційних технологій у
школі, на вулиці, вдома тощо [4 ІФО 4.1] |
|
Дотримується норм соціальної,
міжкультурної та міжособистісної взаємодії |
добирає належні засоби для
спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами,
безпосередньо та через Інтернет, усвідомлює відповідальність за свою
діяльність в Інтернеті; рекомендує цікаві та безпечні веб-сайти своїм друзям
[4 ІФО 4.2] |
|
Дотримується норм правової
взаємодії |
відвідує тільки корисні і
безпечні веб-сайти; дотримується правил використання власних і чужих творів
[4 ІФО 4.3] |
Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів
України 21 лютого 2018 р. №87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р. № 688)